Cât de mult contează pentru tine reputația online?

Rate this post

Reputația online este greu de câștigat și ușor de pierdut.

De fapt, acest lucru este valabil pentru orice tip de reputație, pentru că trăim într-o eră a comunicării în care senzaționalismul și știrile de tabloid au o pondere destul de importantă.

Din această cauză, orice pas greșit care intră în malaxorul media poate căpăta proporții monstruoase.

De cealaltă parte a spectrului, elementele pozitive sunt mult mai greu de ridicat la un rang superior. Multe companii sau persoane publice încearcă ani de zile, prin marketing, PR și branding să își clădească și să își consolideze reputația.

Ce se întâmplă în cazul unei erori?

Merită cineva care a greșit să intre în colimator și să își piardă reputația online câștigată cu greu de-a lungul anilor?

Astfel a luat naștere online reputation management!

 

Ce este online reputation management și cum te poate ajuta?

Cunoscut în industrie drept ORM, această strategie are un scop precis: întreținerea și, la nevoie, curățarea reputației pătate din mediul online.

Deși nu pare foarte complicat, ORM-ul este o procedură complexă, care poate dura o perioadă destul de îndelungată, timp în care există riscul ca reputația negativă să fie de tip hidra.

Probabil știi de acest concept din mitologie. Hidra era un monstru care atunci când a fost înfruntat, avea capacitatea de a dezvolta dintr-un cap tăiat mai multe capete noi.

Hidra este o problemă greu de oprit, mai ales în cazul reputației online.

De exemplu, dacă o persoană publică, precum un medic, va fi pus la stâlpul infamiei online printr-un articol care prinde primele rezultate din Google pe anumite căutări (numele lui, profesia lui etc.) este un lucru.

Problema este că dacă acel articol este preluat, iar subiectul său este dezvoltat de alți trei oameni în alte trei articole, iar fiecare dintre acele articole sunt la rândul lor preluate, de creează deja o problemă de tip hidra.

În aceste condiții, ORM-ul propune soluții care îmbină tehnici de SEO cu cele de PR și Branding, pentru o cât mai bună „curățare” a reputației pătate.

 

ORM-ul este doar controlul reputației negative?

Online reputation management a căpătat de-a lungul timpului această aură de „mama răniților”. Este ca un detergent universal, gată să curețe orice pată a reputației online. Deși are și această latură, ORM-ul este echidistant.

ORM-ul nu este necesar doar atunci când reputația online are de suferit, ci și în propulsarea ei. La începutul acestui articol am spus că reputația online se clădește și se câștigă greu. Există și un motiv pentru acest lucru: foarte puține persoane publice sau companii își cultivă propria imagine.

La fel ca în cazul sănătății personale, abia atunci când ne simțim rău începem să avem grijă cu adevărat de corpul nostru. Dar dacă am fi avut până în momentul problematic, poate că acesta nu ar mai fi existat.

De aceea:

  • Dacă ai un business, încearcă, pe cât posibil, să investești un buget și să oferi unei agenții de marketing online posibilitatea să îți creeze o strategie de ORM
  • Dacă ești o persoană publică, la fel, încearcă să investești un buget în a-ți crește realizările printr-o campanie de comunicare eficientă

De asemenea, dacă este deja târziu, și ai nevoie de ORM pentru curățarea reputației online, atunci apelează de urgență la o agenție precum AdMarks Media, care să te ajute să îți recuperezi reputația.

Poți vedea pe site-ul admarks.ro mai multe informații despre acest subiect și despre cum te poate ajuta o campanie de ORM în creșterea business-ului.

Ține-ți reputația online sub control!

acesta este un guest post

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: