Guest Post: Yoga pentru începători poate trata problemele gastrice cauzate de stres

Conform studiilor ştiinţifice, relaţia dintre creier şi stomac este una deosebit de strânsă.

Mulţi dintre noi experimentăm stresul şi anxietatea în stomac, manifestând crampe şi dureri, sau am fost diagnosticaţi cu sindroame ale căror cauze nu pot fi găsite ca dezechilibre în corpul fizic.

Legătura dintre creier şi stomac

Ca să putem înţelege mai bine impactul pe care stresul şi anxietatea îl au asupra stomacului este necesar să înţelegem câteva aspecte anatomice şi fiziologice ale relaţiei dintre creier şi stomac:

  1. Activitatea stomacului este susţinută de sistemul nervos enteric, un sistem complex de peste 100.000 de nervi care asigură toate aspectele funcţionale ale procesului de digestie. Sistemul nervos enteric este denumit şi „al doilea creier”.
  2. În timpul digestiei, comunicarea dintre creier şi stomac este făcută prin căile nervoase în ambele sensuri. De aceea ne oprim din mâncat când avem senzaţia de saţietate sau nu putem mânca în momentul în care avem un examen, pentru că ne simţim anxioşi.

Datorită acestei legături strânse dintre emoţii, gânduri şi stomac sau intestin, bolile funcţionale ale sistemului digestiv au simptome care nu pot fi legate direct de vreo cauză fizică.

Asta nu înseamnă că ele nu există sau că cei care acuză dureri se prefac, însă înseamnă că vindecarea, prevenirea şi ameliorarea simptomelor poate veni printr-o practică care susţine relaxarea mentală.

Yoga pentru începătoriDacă bănuieşti că stresul şi anxietatea sunt cauza problemelor tale digestive, cercetătorii de la Harvard recomandă să urmăreşti următoarele simptome:

  • La nivel fizic:
  • Muşchi tensionaţi, dureri de cap, probleme cu somnul;
  • Îngrăşare sau slăbire rapidă;
  • Tremur, nelinişte.
  • La nivel emoţional:
  • Comportament coleric, pierderea simţului umorului;
  • Lipsa concentrării, depresie, nervozitate, pierderea memoriei;
  • Imposibilitatea de a te relaxa şi de a lua decizii.
  • La nivel comportamental:
  • Procrastinare;
  • Imposibilitatea de a termina deadline-uri;
  • Diferenţe în apetit, apucatul de fumat sau fumat mai mult;
  • Scrâşnitul de dinţi;
  • Dorinţa de a fi singur, de a te sustrage constant din medii sociale.

Yoga pentru începători

Beneficiile cursurilor de yoga pentru începători

Cei care suferă de simptome legate de sistemul gastro-intestinal, care rezultă din situaţii stresante, pot beneficia extraordinar de mult prin terapii de relaxare precum yoga.

Unii oameni sunt refractari şi nu pot accepta beneficiile terapiilor alternative în tratarea bolilor cauzate de stres.

Ce este important de ştiut este că emoţiile cauzează răspunsuri chimice şi fizice în corp, care rezultă în durere şi disconfort.

Rolul yoga şi al terapiei antistres nu este să reducă direct durerea, ci să reducă stresul şi anxietatea care sunt cauzele durerii.

Yoga lucrează pe mai multe paliere concomitent, susţinând un stil de viaţă sănătos şi echilibrat care cuprinde:

  • Mişcare fizică
  • Relaxare şi bunăstare mentală
  • Creştere şi transformare spirituală
  • O alimentaţie sănătoasă adaptată la nevoile individuale
  • Implicare socială
  • Un trai în armonie cu mediul înconjurător

Lecţiile de yoga pentru începători sunt formate dintr-un curs de 5 zile consecutive.

Primele 4 şedinţe sunt practice, iar cea de-a cincea este teoretică, ea întregind cunoaşterea prin practică cu noţiuni de filozofie şi metafizică din domeniul yoga.

În primele 4 zile de curs, participanţii învaţă:

  • Ce înseamnă să aducă mintea în interiorul corpului şi să fie în momentul prezent. Toate exerciţiile de yoga susţin îndreptarea atenţiei către interior şi se bazează pe observarea gândurilor, a emoţiilor şi a corpului.
  • Să se relaxeze cu adevărat. Oamenii care suferă de anxietate şi stres sunt covârşiţi de gânduri şi emoţii negative, pe care nu ştiu cum să le gestioneze. În cursul de yoga pentru începători, relaxarea îi învaţă să devieze mintea de la gândurile negative la starea de relaxare.

Yoga pentru începătoriÎnvăţarea exerciţiilor de yoga pentru începători se face în mai multe etape:

  1. Exerciţiile dinamice – încălzesc şi pregătesc corpul pentru practică.
  2. Salutările Soarelui – aduc flexibilitate şi mobilitate.
  3. Asanele (posturile de yoga) – ajută în echilibrarea energetică a corpului, cresc puterea de concentrare.
  4. Relaxarea finală – momentul în care se primesc toate beneficiile practicii.
  5. Pranayama – tehnici de respiraţie care ajută la eliminarea stresului, a grijilor şi a stărilor de anxietate.
  6. Meditaţia – cea mai bună tehnică de a creşte puterea de concentrare şi de a elibera frica, gândurile excesive şi comportamentele obsesive.

Studioul Nirvana Yoga din Bucureşti susţine cursuri de yoga pentru începători lunar.

Flexibilitatea şi mobilitatea se câştigă prin practică, participanţii care fac yoga pentru prima oară se vor simţi confortabil datorită flowului clasei şi a faptului că se recomandă ca fiecare participant să facă atât cât este confortabil.

Pentru rezervarea unui loc la curs puteţi trimite email la yogi@nirvanayoga. ro sau puteţi suna la 0733.756.897.

Despre Roxana Trandafir 776 de articole

Sunt Roxana, mama lui David si fac din asta misiune de suflet. Iubesc marea, cartile, toamna si cuvintele ce nasc povesti. Sunt timida ce in lumea ei traieste liber si frumos.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


%d blogeri au apreciat:
Citește articolul precedent:
Cartea lunii de la concursul #carti in dar e a Prietenei Japoneze

Pam-pam, porniti suntetul de tobe, aplaudati, castigatoarea concursului Carti in dar din Octombrie e Prietena Japoneza. Cartea lunii i-a fost...

Închide