De ce trebuie sa acordam mai multa importanta sistemului de evacuare ?

Rate this post

Sistemul de esapament al oricarei masini este extrem de important si a fost conceput cu in scop si anume acela de a reduce gazele rezultate din arderea combustibilului dar si nivelul decibelilor . Temperatura ideala la care ajunge sistemul de esapament pentru o fuctionare optima se atinge dupa proximativ 5 kilometrii iar turarea motorului cat esapamentul este inca rece nu face decat sa il deterioreze.
Desi sistemul de esapament auto, reprezinta un element foarte important in buna fuctionare a autoturismului din punct de vedere tehnic dar si legal. Din pacate majoritatea soferilor nu dau imortanta din timp acestui sistem si sfarsesc prin cheltuieli suplimentare ori tehnice ori pe amenzi.
Un esapament auto este compus din mai multe elemente. Catalzatori, senzori de oxigen, toba intermediara, finala si asa mai departe. Pe langa sistemul propriu zis mai exista si alte elemente care sunt extrem de importante dar prea putina lume da importanta acestora.
Scuturile de protectie cum indica si numele au rol de protectie dar sunt predispuse la defectiuni datorita circulatiei pe drumuri accidentate ceea ce inseamna ca este nevoie de o atentie sporita iar daca se defecteaza ar trebui schimbate.

Imbinarile de la evacuarte se realizeaza cu ajutorul colierelor de etansare si a punctelor de sudura. Acestea se pot defecta datorita timpului, a coroiunilor si ca in cazul scuturilor datorita drumurilor accidentate care supra solicita imbinarile din zdruncinaturile bruste. Daca acestea se deterioreza imbinarie o sa fie afectate. La cel mai mic zgomot privenit din esapament in prima faza trebuie verificate imbinarile deoarece se rezolva repede si usor cu chieltuieli scazute.
In cazul anumitor sisteme de evacuare exista niste greutati de amortizare pentru vibratii care se prezinta sub forma unor greutati atasate de tevi sau parti ale conexiunii de tip cordon. Daca acestea incep sa se lase sau se rup, sistemul de evacuare va incepe sa vibreze si poate chiar sa se loveasca de elemente de pe burta masinii. Si acestea trebuie rezolvate rapid deoarece este vorba de costuri scazute si se rezolva in cateva minute. In caz contrar vorfi afectate imbinarile ceea ce va putea duce la alte batai de de cap din punct de vedere financiar si mecanic.
Sa nu mai vorbim de problemele care pot aparea in timpul inspectiei tehnice periodice care nu se poate trece cu un sistem de evacuare defect. Si mai ales de controalele de rutina ale celor de la Registrul Auto Roman care un ultima perioada sunt din ce in ce mai dese.
Din pacate prea putini oameni dau o atentie sistemului de evacuare al gazelor iar restul nu fac decat sa ajunga la cheltuiei inutile cand se puteau rezolva din timp cu costuri scazute. Orice problema reovata din timp va fi o problema majora in viitor cu care nu ne vom confunta.
Pentru cei care care sunt fani ai improvizatiilor facute cu sarma si patent sau pur si simplu nu se pricep la mecanica este indicat ca pentru orice prblema aparuta, trebuie sa faca o vizita intr-un service specializat si autorizat daca doresc o treba de calitate si durabila si pentru a evita problemele neasteptate si cheltuieli suplimentare.

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: